Aktualności

Rozszerzenie cła antydumpingowego na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu

 

Z uwagi na wyniki dochodzenia Komisji Europejskiej, potwierdzające możliwe obchodzenie środków antydumpingowych wprowadzonych wobec przywozu sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji poprzez przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu, które potwierdzają zmianę struktury handlu obejmującego wywóz z Rosji, Turcji i Kazachstanu do Unii, w odniesieniu do sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji, Komisja postanowiła rozszerzyć cło antydumpingowe na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu.

Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2024/1287 z dnia 13 maja 2024 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/1930 wobec przywozu sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu, weszło w życie z dniem 15 maja 2024 r.

Rozporządzenie zakłada rozszerzenie cła antydumpingowego na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu.

Cłem antydumpingowym od 15 maja 2024 r. objęty jest przywóz sklejki składającej się wyłącznie z arkuszy z drewna, przy czym grubość żadnej warstwy nie przekracza 6 mm, z zewnętrznymi warstwami z drewna wyszczególnionego w podpozycji 4412 33, z co najmniej jedną zewnętrzną warstwą z drewna brzozowego, nawet powlekanej – obecnie klasyfikowanej do kodu CN ex 4412 33 10, wysyłanej z Kazachstanu i Turcji, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Kazachstanu i Turcji (kody TARIC 4412 33 10 10 oraz 4412 33 10 20). Rozszerzone cło jest cłem antydumpingowym w wysokości 15,80 %.

Czytaj także

Szczególne obowiązki posiadacza pozwolenia AEO w zakresie sankcji gospodarczych Podmioty posiadające status upoważnionego przedsiębiorcy AEO mogą cieszyć się wieloma uproszczeniami i ułatwieniami w ramach międzynarodowego obrotu towarowego, które uwidaczniają się podczas realizowanych procedur celnych. Jak pokazuje praktyka, status AEO to nie tylko uprawnienia, ale także obowiązki, zwłaszcza w obliczu rozwijającego się obszaru sankcji gospodarczych. czytaj więcej arrow Projekt zmian w „ustawie sankcyjnej” Zespół JAS-FBG Doradztwo wziął udział w e-seminarium organizowanym przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (PISiL), którego tematem były sankcje UE z uwzględnieniem proponowanych zmian w ustawie  o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Projekt). czytaj więcej arrow Rozszerzenie sankcji na Białoruś od 1 lipca 2024 r. Rozszerzenie sankcji na Białoruś od 1 lipca 2024 r. Z dniem 1 lipca 2024 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady (UE) 2024/1865 z dnia 29 czerwca 2024 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (WE) nr 765/2006 dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy. Rozporządzeniem tym, UE rozszerzyła zakres sankcji towarowych oraz innych ograniczeń, które docelowo mają zostać ujednolicone z sankcjami nałożonymi na Rosję. Jednocześnie w  przepisach przewidziano dalsze środki ograniczające w różnych sektorach, w szczególności w sektorach energetyki i lotnictwa. czytaj więcej arrow